Historie LYOFOOD je pevně spojena s mateřskou organizací Lyovit, jedním z největších producentů mrazem sušených bylinek, ovoce a zeleniny, s více než 20 lety zkušeností na trhu.
Díky poptávce po sušeném jídle pro horolezce, jachtaře, turisty a další sportovní odvětví začal Lyovit využívat svoje zkušenosti a vyspělou technologii k výrobě prvních mrazem sušených jídel již v roce 1998. Výrobek nesl název Lyofood a byl ve světě outdooru vřele přijat.
Nápady a zkušenosti z outdooru ve spojení s technologiemi Lyovitu byly a jsou perfektním základem pro výrobu výjimečných produktů. V důsledku zvyšující se poptávky po zdravých a chutných mrazem sušených jídlech byla značka Lyofood vyčleněna z mateřské společnosti a vznikla tak firma LYOFOOD, která následně uvedla na trh novou řadu výrobků pod názvem LYO EXPEDITION.
V roce 2013 byla mrazem sušená jídla LYO oceněna na veletrhu OUTDOOR ve Friedrichshafenu cenou “The Gold Outdoor Industry Award”, jedním z nejvýznamnějších ocenění outdoorového průmyslu, udělovaným pouze výrobkům výjimečné kvality a designu. Jak uvedla porota: „Tato sušená jídla považujeme za nejchutnější stravu tohoto typu na trhu".
Řada LYO EXPEDITION nabízí delikátní a pestrou paletu chutí, navíc doplněnou o sušené ovoce. Veškerá jídla jsou vyráběna bez chemických konzervantů a umělých přísad. Mimo to bylo vylepšeno balení, které je nyní opakovaně uzavíratelné.“
LYOFOOD kromě mnoha expedic podporuje také velké množství lezců, skialpinistů, běžců, kajakářů a dalších sportovců, mezi něž patří např. Ines Papert, Nina Caprez, Simone Moro, Sean Villanueva O’Driscoll a další…